Studieplan 2023/2024

Last ned full studieplan i pdf-format her

Fagskolen gir deg verdifull kompetanse så vel som ny inspirasjon og nettverksbygging i alle deler av bokbransjen. Studiet gjennomføres som et deltidsstudium parallelt med ordinær jobb. Undervisningen foregår i Fagskolens lokaler i Oslo sentrum, og fordeler seg på 3 perioder på totalt 11 uker.

Du vil knytte sterke bånd til kollegaer og møte mange ledere gjennom våre bedriftsbesøk hos forlag, bokhandlere, distribusjonssentraler, organisasjoner, litteraturhus og andre viktige bransjeinstanser.

Enten du jobber i bransjen i dag, eller har lyst til å ta steget inn i denne spennende bransjen får du verdifull tilførsel via innsikt, kompetanse og kontakter gjennom et spennende studium.

HØST 2023
25. september - 20. oktober (4 uker)

VINTER 2024
29. januar – 9. februar (2 uker, inkl. studietur)

VÅR 2024
15. april - 16 mai (5 uker, inkl. eksamen)

Skoledagen starter kl. 8.30 og avsluttes kl. 16.00.

I løpet av skoleåret er det 10 innsendingsoppgaver i litteratur, som omfatter  norsk/nordisk litteratur, verdenslitteraturen og barne- og ungdomslitteraturen.

Vi legger stor vekt på interaktivitet mellom våre forelesere og studenter.